Monday, June 8, 2009

Episode : 5

"Eh eh?"

Aku mengerut dahi yang tidak gatal. Ku amati nama yang tertera diatas kartu kecil itu.

"Sofea Jane?"

Ini tentu ada kesilapan. Nama sebenarku Sofea Jun. Bukan Sofea Jane!

"Hish frustnya!!!!" aku mengeluh kuat. Sudah acapkali aku dipermainkan sebegini. Mentang-mentanglah mukaku hodoh dan banyak jerawat batu bata, sampai hati aku dipermainkan sebegini rupa.

Aku amati lagi kartu kecil itu. Hatiku bertambah sakit bila membaca bait-bait perkataan yang tertulis disitu.

"Hi Sofea! Bila nak bayar hutang I? Dah berkurun I tunggu tau!! Bayar cepat-cepat ye! You ni masa pinjam laju je. Tapi masa nak bayar bukan main liat lagi!! Sampai kena hantar bunga!! Tak kuasa tawww!! Okey ta-ta."

Aku terasa ingin menjerit sekuat hati. Bila pulak aku meminjam duit orang? Bila? Bila? Bila?

Aku bergegas ke bilik tidurku. Perasaan marah dan benci yang membuak-buak membuatkan aku terus mengambil satu keputusan penting dalam hidup aku.

Aku perlu berjumpa dengan dia. Hanya dia yang mampu mengubah aku menjadi manusia yang jelita, disegani dan ditakuti ramai.

Aku harus berjumpa

EDWARD CULLEN!


Nukilan KNVogue

No comments: