Wednesday, July 8, 2009

Episode : 16

"Detective Conan???"

Jadahnya budak kecik yang perasan besau tu bagi aku bungkusan yang tahapehape je isinya.. mana la tau kot2 dia taruk bom ke untuk menghapuskan aku bersama kehuduhan muka ku hasil persepakatannya dengan orang2 yg benci untuk menengok muka ku ini.. yela, ala2 kematian Altantuya kan ke boleh dijadikan inspirasi kepada mereka2 yang amat2 berniat jahat terhadap ku??? Habis lunyai lah tulang belulang ku nanti..

"Arghhh... perlukah aku membukanya sekarang atau meminta bantuan unit pengesan bom untuk memastikan kandungan bungkusan ini benar2 selamat untuk aku buka???"

"Ya ampunnnnn... Mengapa mereka2 ini sering menambah kekusutan dalam hidupku...
Mentang2 lah aku sendirian di bumi Malaysia ini yang sudah terkenal di seantero Indonesia sebagai lubuk emas bagi mereka2 yang ingin mencari dikit kesenangan untuk meneruskan hidup seperti ku... Wallah.. Siapakah aku yang mahu menelepon ke ke sana sini untuk meminta perhatian.. Pasti aku akan diketawa'in."


Kejap pegangan tanganku memegang bungkusan tersebut, dan aku terus melewati dapur untuk ke rungan kecil aka stor yang telah aku diami selama aku bekerja di sini.. Tujuan ku ke situ hanya satu... untuk membuka bungkusan yang aku terima dari Detective Conan bentar tadi..

"Bismillahirrohmannirrohim.." ingat pulak aku dengan bacaan ini setelah kepala berhempas pulas dok mikioq aku bakal berhubungan dengan Puaka Niyang Rapik itu...

Jeng..jeng..jeng.. Huh!!! DVD rupanya... apakahhhhhhh????????.....................


Nukilan Ealyie

No comments: