Wednesday, July 8, 2009

Episode : 18

Aku nekad untuk melakukan sesuatu pada DVD player majikan ku itu... macam mana ya????.. aku tiba-tiba teringat akan kawan ku Minah yang tinggal di tingkat 12 tu katanya dia pernah nampak majikan nye melakukan operasi pada DVD player yang mereka beli untuk dapat kan "region-free" tu.... aku mesti cuba... Minah kata macam mudah sahaje tuan nye melakukan operasi tersebut... umpil2 aje ruang dalam tu.... mmmmm ..aku cuba imbas kembali perbualan dengan Minah 3 bulan yang lepas...

"heh Pea, tuan aku tu punya DVD baru, udah dua minggu dibelinye tapi kata nya enggak boleh di mainkan dengan DVD dari negara lain...." cerita si Minah pada ku...

"kok gitu.. rugi dong..." aku berkata dengan rasa hampa je...walaupun bukan aku punya....

"idak non...baru kelmarin tuan udah cuba melakukan operasi, kok sudah berjaya dimainkan apa sahaja DVD dari mana saja dong..." Minah bercerita penuh gembira...

"bagaimana tuan ko bikin?" aku bertanya dengan perasaan ingin tau....

"Di buka, di putar dan di cungkil nye isi dalaman DVD player tu dan di cantum kembali semua nye hingga berjaya mengeluarkan gambarnya" cerita Minah penuh infomasi pada ku...

"ooo gitu ya.... untung loo" kata ku penuh kagum ...

Masih tergambar apa yg Minah ceritakan itu dibenak otak aku yg dah
serabut ni.... satu idea yang bijak... bijak jugak kepala otak aku ni..
begitu pantas berfikir.....

"aku bisa buat begitu...umpil sahaja dalamannye.." detik hati ku...umpama aku seorang pakar bedah plastik...oooppps...silap... pakar bedah DVD player....aku nekad mencuba demi sebiji DVD dari Detective Conan itu... aiikkk apasal lak aku terasa sesuatu bermain di dalam hati aku bila ku sebut nama itu... dub dab dub dab......tak mengapa ..abaikan... yang penting... aku perlu mengoperasikan DVD player majikan ku itu......aku cuba dan cuba dan cuba lagi....... akhir nye.......


Nukilan Rizza

No comments: