Wednesday, July 8, 2009

Episode : 17

...... Apakah aku bermimpi di siang hari? Aku yang pesan kah? hmmm... Ku garu kepala yang tidak gatal... Tapi jari jemariku tersangkut di celah2 rambut ku yang berketak2 itu... ouch! Yer, aku juga perlu rebonding rambut ini... Rambut yang kusut masai ni menambahkan lagi hodoh wajah ku... Apa lah nasib badan... Ku mengeluh lagi buat kesekian kalinya...

Seumur hidupku, aku tidak pernah mempunyai dvd... Nak top-up kredit talipon bimbit pon tidak mampu, apatah lagi membeli dvd... Simpananku yang seciput dalam Hong Leong bank itu, hanyalah cukup2 sahaja untuk ku buat tambang Air Asia, sekiranya aku tiba-tiba perlu pulang ke kampung halaman di Jawa Barat, kot2 ada hal kecemasan... Tapi, nasib baik laa majikan ku si Sofea Ja*ne itu kaya raya... aku belajar guna dvd player di rumah nya ini...

Ku belek2 dvd itu.. dan ternampak sehelai post-it-note yang di salotape di bahagian bawah covernya, yang tertulis..... "I know what you did last summer!"

Aku terkesima... Ku ingat tiada siapa yang mengetahui rahsia keji ku itu, melainkan aku juga... Adakah aku di blackmail oleh Detective Conan? Ahh, berlari2 anak aku ke ruangan home theater... Kelam kabut aku masukkan dvd itu ke dalam dvd player, dengan hati berdebar-debar... Malangnya, yang terpapar di skrin plasma TV itu hanyalah warna biru sahaja... Seolah-olah blue screen di komputer...

Ku ambil dvd cover dan belek di bahagian belakang...

Arghhh, kenapalah Detective Conan hantar dvd region 2 nie? NTSC pula tue... Tau lah duduk di Jepang, tapi format siap2 laa DVD nie... Sofea Ja*ne pon satu, belilah region-free DVD player... kedekut sungguh! Aku merengus kuat... Nasibku bagaikan sudah jatuh, di lenyek lori balak pula... Macam mana sekalipon aku wajib tengok isi kandungan dvd nie... Aku nekad...


Nukilan Arnie

No comments: